Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

MIĘDZYNARODOWE PREZENTACJE MULTIMEDIALNE AMBIENT FESTIVAL 2022

MIĘDZYNARODOWE PREZENTACJE MULTIMEDIALNE AMBIENT FESTIVAL 2022

15 lipca 2022 @ 18:00 16 lipca 2022 @ 21:00

W lipcu zapraszamy na kolejną edycję Ambient Festivalu! W tym roku 24. Międzynarodowe Prezentacje Multimedialne odbędą się w dniach 15-16.07, wyjątkowo, ze względu na remont GCK, wydarzenie odbędzie się w auli Państwowej Szkoły Muzycznej przy ul. Wróblewskiego 12.

Międzynarodowe Prezentacje Multimedialne „Ambient Festival” są imprezą prezentującą ambitną muzykę elektroniczną i elektroakustyczną. Jest to najstarszy tego typu festiwal w Polsce i jeden z najbardziej liczących się festiwali w Europie. Ideą imprezy jest przedstawienie szerszej publiczności tego, co dzieje się we współczesnej muzyce elektronicznej i nie tylko.

Program Festiwalu:

15 lipca 2022
start 18:00

A. Karałow /J. Przeździecki
J. Grzywacz /K. Puma Piasecki
Rongwrong

16 lipca 2022
start 17:00

Pruski
Voices of the Cosmos
David Kollar / Tomas Mutina

Bilety:
dzień I – cena 90 zł
dzień II – cena 90 zł
karnet – 150 zł
Bilety i karnety dostępne są już tutaj:

Karałow/Przeździecki
Pierwszy – wybitny kompozytor i pianista, drugi – doświadczony performer świetnie czujący się w eksperymentalnej elektronice.

Andrzej Karałow – pianista, kompozytor, improwizator, pedagog. Od roku 2016 wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie „Magna Cum Laude” macierzystej uczelni. Doktor sztuk muzycznych. Jego utwory wykonywane są̨ w kraju i za granicą na koncertach oraz festiwalach w Niemczech, USA, Kanadzie, Meksyku, Hiszpanii, Anglii, Australii, Rosji, Francji, Estonii, we Włoszech i na Węgrzech. W marcu 2018 roku wydał swoją pierwszą autorską płytę „Wir” (Requiem Records) z elektroakustycznymi improwizacjami nagraną w duecie z Jerzym Przeździeckim. W lutym 2019 premierę miał jego drugi album „After All”, który prezentuje recital kameralny (saksofon i fortepian) z saksofonistą Pablo Sanchez-Escariche Gasch, z muzyką P. Hindemitha, W. Albrighta, K. Szymanowskiego, Ż. Rydzewskiej i swoją kompozycją. Duet rozpoczął współpracę w 2016 roku i od tamtej pory współpracuje z polskimi i zagranicznymi kompozytorami, którzy dedykują im swoje utwory. Jego kolejne wydawnictwa – jako wykonawca i kompozytor – obejmują monograficzny album z utworami kameralnymi („Through”, wydany nakładem DUX w 2019 roku), nominowany do nagrody Fryderyk 2021 (album roku w kategorii Muzyka Oratoryjna i Operowa) dwupłytowy album z jego metaoperą „De invitatione mortis” napisaną do libretta Macieja Papierskiego (wykonawcami są m.in. Joanna Freszel, Dawid Dubec, Aleksander Rewiński, Messages Quartet i inni, wydany został w 2020 roku nakładem Chopin University Press), album LP z rejestracją improwizowanego koncertu podczas Ambient Festiwalu w Gorlicach z Jerzym Przeździeckim (Bocian Records), a także monograficzna płyta Bogusława Schaeffera z utworami kameralnymi na dwa fortepiany/cztery ręce („Dialogi”, Bôłt Records, 2020).

STRONA ARTYSTY


Jerzy Przeździecki – producent który ma na swoim koncie 2 albumy, wiele singli i pojedynczych utworów na składankach dla takich wytworni jak: Digital Structures, Horns And Hoofs, Headstick Recordings, Spiral Trax International, Freeze (Magazine), Neurobiotic Records, Natraj Temple, MIDIJUM Records, Plastik Park Records, Zenon Records, Aeon Records, Hadshot Haheiza, Pagoda Records, Digital Psionics, Crotus Records, Fabularecords, Mechanical Dragon Records, Cold Groove Records i innych. Dziś jako muzyk koncentruje się na stylu techno nagrywając dla Cocoon Recordings, Boshke Beats, Whirlpoolsex Music i polskiej Recognition Records. Czując potrzebę rozwoju doskonali się w dziedzinie kompozycji i teorii muzyki wspołczesnej. W każdym gatunku muzyki poszukuje oryginalności, jako twórca szuka własnej definicji muzyki, jej emocjonalnego charakteru i estetycznego wyrazu. Mimo silnej potrzeby harmonii lubi eksperymentować i przekraczać konwencje przypisane do stylów. Inspiruje go współczesna muzyka poważna (Wolfgang Rihm, Gyorgy Kurtag, Witold Lutosławski) jak wielu twórców muzyki elektronicznej.

STRONA ARTYSTY

Janusz Grzywacz – pianista, kompozytor, aranżer, jazzman, pedagog. Absolwent filologii polskiej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie oraz Państwowej Szkoły Muzycznej w Katowicach. Twórca legendarnej grupy Laboratorium.

Skomponował muzykę do ponad 100 spektakli teatralnych, kilkudziesięciu filmów fabularnych i animowanych oraz polskich i zagranicznych seriali telewizyjnych. Współpracował z wybitnymi reżyserami teatralnymi i filmowymi, m.in. z Krzysztofem Jasińskim, Kazimierzem Kutzem, Juliuszem Machulskim, Barbarą Sass, Jackiem Bunschem, Tomaszem Wiszniewskim.
Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, krakowską odznaką ”Honoris Gratia”. Laureat Dyplomu Mistrzowskiego im. A. Bardiniego, przyznawanego podczas Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

STRONA ARTYSTY

Krzysztof Puma Piasecki – Absolwent Katowickiej Akademii Muzycznej, wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Kompozytor, aranżer, pedagog – jeden z najwszechstronniejszych gitarzystów polskiej sceny muzycznej. Nagrał dwanaście płyt autorskich oraz dziesiątki płyt jako muzyk sesyjny. Laureat Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Otrzymał stypendium Berklee College of Music w Bostonie. W 1997 Zdobył tytuł Najlepszego Gitarzysty Jazzowego pisma muzycznego „Gitara i Bas”. Występował na wspólnej scenie między innymi z Mickiem Sternem, Bobem Malachem, Davidem Wecklem, Scottem Hendersonem, Dennisem Chambersem i Jeffem Berlinem. Gościł w wielu klubach za granicą, w tym w berlińskim klubie A-Trane. Z równą swobodą i równie chętnie gra muzykę tak różną jak rock`n rol, blues, swing, jazz nowoczesny i fusion.

Na polskiej scenie muzycznej pojawił się w drugiej połowie lat siedemdziesiątych. Długo szukał „swojej” muzyki, zbierając doświadczenia z Big Bandem Wiesława Pieregorólki, z „Alex Bandem” Aleksandra Maliszewskiego, z Orkiestrą Zbigniewa Górnego oraz „Koman Bandem” i „Prońko Bandem”.

Akompaniował takim światowym gwiazdom jak Jose Feliciano, Shirley Bassey, Alan White (grał z grupą YES, Joe’m Cockerem, Erickiem Claptonem), Cindy Blackman (grała z Joe’m Hendersonem, Lennym Kravitzem, Cassandrą Wilson), Johnny Rabb (grał z Frankiem Gambale, Maynardem Fergusonem), Tonny Royster Jr. (Branford Marsalis, Terry Lewis) Carmine Appice (Jeff Back, Ozzy Ozbourne, Pink Floyd) Bill Mollenhof, The Drifters, Ralf Rickert, „Carl Palmer (ELP), Charlie Green, Siggy Davis oraz gwiazdom polskiej estrady – Józefowi Skrzekowi, Hannie Banaszak, Ewie Bem, Urszuli Dudziak, Grażynie Łobaszewskiej, Krystynie Prońko, Maryli Rodowicz, Lorze Szafran, Annie Panas, Ryszardowi Rynkowskiemu, Zbyszkowi Wodeckiemu, grupie „Vox” i wielu innym.

STRONA ARTYSTY

Rongwrong – Maciej Piaseczyński i François Champignon. Grupa Rongwrong powstała w 1990 roku, tworzyli ją Maciej Piaseczyński, Marcin Kamieniak i Piotr Gałczyński. W połowie lat 90. zrealizowali kilka płyt, m. in. – „Epiphany” i „The Story Of Alfons Czahor”. Projekty te były wydane przez legendarną wytwórnię Obuh Records. Wówczas stanowiły awangardę, a dziś – klasykę rodzimego post-industrialu i dark ambientu. Po długiej przerwie Maciek Piaseczyński samodzielnie reaktywował działalność Rongwrong i przygodę z poszukiwaniami tego, co ukryte w dźwięku. Szukając inspiracji, Rongwrong zaszył się w zakamarkach roztoczańskich kniei, bacznie wsłuchując się w echo czasów minionych… Echo to uwiecznia płyta pod tytułem „Krwy”, wydana przez Requiem Records.
Rongwrong, obecnie w składzie Maciej i François, kontynuuje swą podróż przez ciemność, snując majaczącą gdzieś głęboko wśród mrocznych elektroakustycznych i elektronicznych kolaży OPOWIEŚĆ.
Oto odkrywa się dawno zapisana, a nigdy nie opowiedziana historia.
Akt stworzenia. Byt tajemny. Najgłębsze pragnienie.
Homunkulus i Pojawy.
Opowieść ubogaci niezwykły film Łukasza Pawlaka (Requiem Records), stworzony specjalnie na tę okazję.

STRONA ARTYSTY


Pruski – producent muzyczny tworzący na pograniczu ambientu oraz dronu. Związany z wytwórnią Whitelabrecs (UK) oraz Krysalisound (IT). Do tej pory wydał pięć solowych albumów, brał też udział w wielu kompilacjach dedykowanych muzyce ambientowej. Prezentował swoje produkcje na Festiwalu Ambientalnym, Freeform Festival, Tauron Festival, WRO Festival i wielu innych miejscach. Podczas liveactów prezentuje połączenie generatywnego ambientu z elementami improwizacji.

STRONA ARTYSTY

David Kollar – słowacki gitarzysta i kompozytor poruszający się stylistycznie w obrębie awangardy. Muzyk mający na swym koncie współpracę z m.in. światowej sławy perkusistą Patem Mastelloto i włoskim trębaczem Paolo Raineri (wraz z nimi tworzył trio KoMaRa), jest też cenionym twórcą muzyki filmowej. Od roku 2005 David Kollar regularnie publikuje, ciepło przyjmowane zarówno przez odbiorców jak krytyków muzycznych, albumy nagrywane zarówno z własnymi składami jak solowe płyty. Po płycie „R.M.X 2016” z remixami nagrań Kollara, doczekaliśmy się „prawdziwej” nowej płyty muzyka: „Notes From The Underground”.
Do nagrania płyty Kollar zaprosił uznanego norweskiego trębacza Arve Henriksena.

STRONA ARTYSTY


Tomas Mutina – kompozytor eksperymentalny, znany również jako THXM.

STRONA ARTYSTY


Voices of the cosmos – projekt stworzony przez dwóch artystów dźwięku: Rafała Iwańskiego (muzyka znanego z grup HATI, Alameda 5, KAPITAL i Innercity Ensemble, solo występującego jako X-NAVI:ET) i Wojciecha Ziębę (solo występującego jako ELECTRIC URANUS) oraz astronoma Sebastiana Soberskiego, kierownika Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w Grudziądzu i radioastronoma w Instytucie Astronomii UMK w Piwnicach pod Toruniem. Projekt VOICES OF THE COSMOS skutecznie łączy osiągnięcia astronomii z muzyką elektroakustyczną. Twórcy korzystają z oryginalnych sygnałów pozaziemskich i dźwięków odbieranych przez radioteleskopy (np. pulsary, magnetosfery planet, Słońce, zorza polarna, masery) oraz inne urządzenia radiowe, czasami korzystają z sonifikacji i archiwalnych nagrań z misji kosmicznych. Ścieżki instrumentalne zintegrowane z przetworzonymi rytmami i tonami „dźwięków kosmicznych” tworzone są za pomocą instrumentów elektronicznych, zarówno cyfrowych jak i analogowych, a także różnych obiektów akustycznych. Projekt był wielokrotnie prezentowany w instytucjach naukowych i na festiwalach muzycznych, w formie koncertów audiowizualnych, również w wersji rozszerzonej o wykłady astronomiczne i obserwacje nieba. Jest to unikatowa w Polsce inicjatywa, w której wykorzystuje się oryginalne zapisy przestrzeni kosmicznej.

STRONA ARTYSTÓW

AMBIENT FESTIVAL


Żródło: www.gck.gorlice.pl